سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]

آفریقا

 

جنبه هایی از زندگی آفریقایی را وقتی در جمع های دوستانه و این ور و اونور تعریف می کنم، معمولا با استقبال روبرو می شه. برخی دوستان از من خواستن گاهی برخی از این حرفا رو تو وبلاگم بیارم. اسمشو گذاشتم آفریقا نگاری و این هم اولین شماره اش:

 

اگه روزی روزگاری گذرتون به کشورهای آفریقایی افتاد و مخصوصا در کشورهای زیر صحرا ( یعنی به جز کشور های شمال آفریقا) برای مدتی مقیم شدید و ماشین هم داشتید، به هنگام پارک کردن در خیابان ها به این نکات توجه کنید:

- بدون نگرانی در خیابان مورد نظرتان حرکت کنید، زیرا حتما جای پارک پیدا می کنید.

- اگر خیابان شلوغ باشد و جای پارک کم، حتما با کمی پیشروی در خیابان چند جوان ریز و درشت سیاهپوست را می بینید که با اشاره از شما برای پارک کردن دعوت می کنند. اگر هم جای پارک باشد این جوان ها را بعد از اینکه پارک کردید، می بینید که به سمت شما می آیند.

- در هر دو حالت دعوت آنان را برای محافظت از ماشین تان بپذیرید، به نفع تان است. حتی اگر ماشین را در یک جای مطمئن و جلوی چشم تان پارک کرده اید، دعوت شان را بپذیرید. اگر فکر کنید که نیازی به مراقبت آنان از ماشین تان ندارید و می خوان شما را سرکیسه کنن، اشتباه می کنین. مخصوصا با آنان تند و از روی تکبر صحبت نکنید، پشیمان می شوید.

- در بازگشت حتی یک سکه هم برای تشکر از یکی دو جوانی که به شما کمک کرده اند یا نه، کفایت می کند. حتی اگر پول خورد هم نداشته باشید مشکلی نیست. می توانید دفعه بعد بدهید. البته مطمئن باشید که دفعه بعد اگر حتی با سرعت صد کیلومتر هم از آن خیابان عبور کنید، جوان آشنایی را می بینید که به شما با حرکات دست و سر و صدا، بدهی تان را یادآور می شود.

- به این جوانان اعتماد کنید. اصلا لازم نیست از قفل فرمون و پدال و دزدگیر و این ها استفاده کنید. چیزهایی که اصلا تو آفریقا رایج نیست. لااقل آفریقای زیر صحرا که من دیدمش.

 

 

آفریقا نگاری بعدی: وقتی ماشین تان در خیابان خراب می شود.

 




کوروش فخر طاولی ::: پنج شنبه 86/5/25::: ساعت 3:46 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :98312
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
کوروش فخر طاولی
دوستدار آفریقا
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<