سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل ظرف فهم است . [امام زین العابدین علیه السلام]

آفریقا

 

 

آنچه در پی می آید بولتن خبری سایت اینترنتی چهارزبانه (فارسی و فرانسه و انگلیسی و عربی)  africavf.net است که به خبر ورود یک هیئت بخش خصوصی ایرانی به کوت دیووآر ( ساحل عاج) در روز سه شنبه 13 شهریور پرداخته است. دیدن این سایت خالی از لطف نیست. من هم این خبر را اینجا می آورم و در ادامه سعی می کنم با پوشش خبری کار این هیئت علاقه مندان را از این پنجره کوچک نیز در جریان قرار دهم. انشاا..که مقبول افتد.

 

 

 

دومین هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری  ایران در کوت دیووآر (ساحل عاج)

 

مجله اطلاع رسانی شماره 1

 

ایرانی ها به ابیجان رسیده اند

 

گفتند می آیند، منتظرشان ماندیم، و حالا آمده اند. اولین گروه از سرمایه گذاران و تاجران جمهوری اسلامی ایران که نماینده 33 شرکت فعال در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری و مالی هستند، دیروز وارد ابیجان شدند تا با این حضور به دعوت جناب آقای فلیکس دیه تی، مدیر و پایه گذار موسسه تکنولو‍ژی و مهارت های فنی ( ITES ) پاسخ گفته باشند، شخصیت وطن پرستی که در پی پیشنهاد عالی جناب روک تیتی داسومپسیون، سفیر کوت دیووآر در ایران، ضمن دعوت از هیئت ایرانی هزینه بلیط هواپیمای آنان را نیز به عهده بگیرد.

نمایندگان بانک توسعه صادرات ایران ( EDBI)، و به عبارت دیگر بانک صادرات و واردات ایران که می توان آن را EXIM Bank of Iran نیز نامید، پیشاهنگان ایرانی ها بودند که دیروز در ساعت 14.00 به وقت گرینویچ و کوت دیووآر (ساحل عاج) و با پرواز کمپانی امارات که به طور منظم در مسیر تهران-دبی-ابیجان از طریق آکرا پرواز دارد، وارد فرودگاه بین المللی فلیکس اوفوئه بوآنی شدند. ریاست این هیئت بانکی ایرانی بر عهده خانم معصومه فولادی قرار دارد که مشاور مدیر عامل و رییس اداره اعتبارات و روابط بین المللی هستند. در معیت ایشان دو نفر دیگر از جمله آقای احمد کارگر مطلق از اداره امور بین الملل حضور دارند.  

عالی جناب روک تیتی داسومپسیون، سفیر کوت دیووآر در ایران جناب آقای فلیکس دیه تی،

نماینده مجلس ملی و اصلی ترین کاتالیزور این سفر

 و نفر دوم سفارت ایران به نمایندگی از عالی جناب امین نژاد، سفیر ایران

در کوت دیووآر (ساحل عاج)، و همچنین آقای توره احمد بوآه، مدیر عامل شرکت 

 SOPHIA  که به زودی 12000 واحد مسکونی برای نیروهای دفاعی

 و امنیتی کوت دیووآر (ساحل عاج) خواهد ساخت، از این هیئت استقبال کردند.

ساعتی بعد یعنی در ساعت 19.00 به وقت جهانی، گروه دوم شامل

22 عامل اقتصادی و تجاری ایرانی تحت هدایت آقای رائول اوژن آکپرو، مشاور

 مالی سفیر تیتی و حسابدار سفارت کوت دیووآر (ساحل عاج) در ایران،  وارد ابیجان و آبگیر ابریه شدند. این گروه با پرواز ماهان ایر،

 یک شرکت هواپیمایی ایرانی، از تهران به دبی و از آنجا با طی مسیر

 دبی- نایروبی و نایروبی-ابیجان و با پرواز کنیا ایرویز به کشورمان پا گذاشتند.

این گروه بر روی پیست فرودگاه بین المللی فلیکس اوفوئه بوآنی مورد استقبال عالی جناب تیتی ، عالی جناب امین نژاد و جناب آقای فلیکس دیه تی قرار گرفتند.

در سالن تشریفات فرودگاه که با تدبیر وزارت امور خارجه کوت دیووآر (ساحل عاج) و اداره کل تشریفات دولنی در اختیار قرار گرفته بود، نمایندگان استاندار ابیجان، آقای پیر امونجی ججی، حضور داشتند که آقایان آدوئی و جیروسو را برای خوشآمدگویی مامور کرده بود.

همچنین آقای توره احمد بوآه، مدیر عامل شرکت  SOPHIA و نزدیک ترین همکاران وی به همراه آقایان اگوست گادو از GGACC و اشیل مه وو Compultense International  و خانم کاترین از  JIREH و شماری از روسای شرکت های کوت دیووآری علاقه مند به همکاری با ایران در سالن حضور به هم رساندند.                                                    

بعد از خوشآمدگویی از زبان آقای آدوئی به نمایندگی از استاندار ابیجان و سوالات مطبوعات، گروه با اتوبوس لوکس شرکت سوترا که اخیرا شرکت " سفر و جهانگردی سوترا" را پایه گذاری کرده است، به دیگر اعضا پیوستند.

در غافلگیری تجار و سرمایه داران ایرانی، در محوطه خارج گروه رقصی  به گرمی ورود ایرانی ها به خاک کوت دیووآر (ساحل عاج) را خوشآمد گفتند. در این فضای شاد که ایرانی ها با فلاش های پی در پی خودشان در صدد جاودانه کردن آن برآمدند، هیئت در قالب یک اکورت پلیس دیپلماتیک و پلیس ابیجان در کاروانی زیبا راهی هتل ایووآر،

محل اقامت شان، شد.

گروه دیگری از تجار و سرمایه داران ایرانی روز جمعه به ابیجان می رسند.

باید یادآور شویم که بر اساس گفته منابع نزدیک به برگزارکنندگان  این برنامه، مدعوینی از کشورهای مالی، کامرون، لیبریا، نیجر

و گینه استوایی که با ابیجان ارتباط دارند، همچنین سفرای کشورهای آفریقایی مقیم در کوت دیووآر (ساحل عاج) در مراسم افتتاحیه که در

 روز پنج شنبه 6 سپتامبر برابر با 15 شهریور برگزار می شود، شرکت خواهند کرد؛ مراسمی که با حضور شماری از اعضای دولت کوت دیووآر (ساحل عاج) و دربرابر انبوه عاملان اقتصادی

 ایرانی برگزار خواهد شد.

تصاویری که در پی می آید می کوشند به لطف سایت اینترنتی " چشم انداز آینده آفریقا" لحظات ورود دوستان ایرانی کوت دیووآر (ساحل عاج)  را نشان دهند. کوت دیووآری که می تواند هر آنجا که بخواهد امکاناتی برای رشد مجدد اقتصاد خود پیدا کند و به این ترتیب به خوبی و به سرعت از بحران سختی که طی نزدیک به پنج سال آن را متاثر کرده است، خارج شود.

 

 

 

ایرانی ها در ابیجان 2


کوروش فخر طاولی ::: چهارشنبه 86/6/14::: ساعت 3:56 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :98316
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
کوروش فخر طاولی
دوستدار آفریقا
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<