سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، خانه ای را که در آن عروسی است، دوست دارد . [امام صادق علیه السلام]

آفریقا

د

در خبرها داشتیم  زبان شناسان می گویند نزدیک به دو هزار زبان در قاره آفریقا رایج است. بنا بر این خبر زبان های اقشار و گروه های غیر آفریقایی شامل انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیول، آفریکانس ( زبان محلی رایج و رسمی در آفریقای جنوبی) و مالگاش ( زبان مردم ماداگاسکار) در میان زبان های یاد شده  قرار نگرفته اند.

این زبان ها در قالب گروه های زبانی متعلق به چهار خانواده بزرگ قراردارند. خانواده زبانی نیجر- کنگو در این میان با 1500 زبان رایج ، بزرگترین خانواده زبانی جهان است و بعد از آن خانواده آفریقایی - آسیایی با 300 زبان قرار دارد که از شبه جزیره عربستان تا شمال آفریقای غربی رواج دارند.

از دو هزار زبان رایج در قاره افریقا، 1200 زبان در غرب این قاره رواج دارد که مهم ترین آنها هواسا، یوروبا، پل،ایگبو و ماندنگ است . در این میان با توجه به تنوع گسترده زبانی در غرب آفریقا، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا ( اکواس) چهار زبان انگلیسی، فرانسه، عربی و پرتغالی را به عنوان زبان های رسمی خود برگزیده است تا امکان فهم متقابل در این اتحادیه فراهم شود .

 

نکته: همانطور که از این خبر بر می آید سه زبان فرانسه و انگلیسی و عربی به عنوان زبان رسمی اغلب کشور های آفریقایی محسوب می شوند، اما با اینکه تلویزیون ما و شبکه برون مرزی ما برنامه ها و شبکه های مستقلی به این زبان ها دارد، اما در آفریقا قابل دسترسی نیست، در عوض در صربستان و مونته نگرو می گیرد.




کوروش فخر طاولی ::: یکشنبه 86/3/13::: ساعت 1:48 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9


بازدید دیروز: 6


کل بازدید :98336
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
کوروش فخر طاولی
دوستدار آفریقا
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<